Brev:
Kræsen toårig
23. februar 2018
Alder:
2 år
Kræsen toårig
Kære Helen.
Tusind tak for dit svar om lillebrors forstoppelse. Det bekræftede min egen fornemmelse af, hvad der er rigtigst at gøre. Vi brugte i øvrigt Nan Sensilac til storesøster, og hun var aldrig forstoppet, men det er desværre udgået hernede, så vi prøver med HA.
Med hensyn til storesøster har jeg et lille spørgsmål. Hun er nemlig begyndt at være meget skeptisk overfor mad, hun tidligere har spist med stor fornøjelse. Særligt alle former for sauce - kødsauce, grøntsagssauce osv., hvilket vi ellers får ret tit. Resultatet er, at hun spiser en pasta og ris rent og altså uden alt det gode. Vi tilbyder grønt ved siden af og det går ok, men det er små mængder, der ryger ned, og vi lader også vær med at blande det/hælde saucen over. Vi ved godt, det er naturligt, men spørgsmålet er, hvordan vi skal håndtere det?
Jeg hælder mest til, at bliver ved med at tilbyde det ved at stille det foran hende, og så må hun spise det, hun vil. Men altså ikke prøve at overtale hende til at prøve det, for så tror jeg, hun bliver stædig. Min mand hælder mere til mere aktivt at tilbyde hende det og derved overtale hende til, at det smager godt:)
I vuggestuen får de også varm mad, så det er samme problem. De lader hende spise det, hun vil men det er meget lidt. Jeg er derfor lidt bekymret for hendes vitaminindtag i denne fase, og vil høre, om vi bør supplere med børnevitaminer?
Endnu engang tak for hjælpen:)